Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου, είναι γεγονός

Εγκαινιάζεται στην Ελβετία η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου

Σε μια τελετή εγκαινίων που θα κοστίσει 8 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να προσελκύσει 100.000 θεατές, η Ελβετία θα γιορτάσει την Τετάρτη την ολοκλήρωση ενός θαύματος της μηχανικής...

...που χρειάστηκε 20 χρόνια να κατασκευαστεί: το μακρύτερο σιδηροδρομικό τούνελ του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων.

Το νέο τούνελ διαπερνά το όρος Γκόταρντ, από το οποίο περνά σήμερα μεγάλο μέρος της κίνησης ανάμεσα στα μεγάλα λιμάνια του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Γένοβας στην Ιταλία.

Μέσα από τη σήραγγα θα περνούν καθημερινά πάνω από 300 τρένα, κινούμενα με ταχύτητες μέχρι 250 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Το 1994, οι Ελβετοί αποφάσισαν με δημοψήφισμα ότι όλα τα φορτία που περνούν από τη χώρα πρέπει α μεταφέρονται με τρένα και όχι οδικώς. Βασικοί λόγοι είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος των Άλπεων από τα οχήματα αλλά και τα πολύνεκρα δυστυχήματα στην παλιά οδική σήραγγα του Γκόταρντ και στο Μον Μπλανκ της Γαλλίας.

Το διπλό νέο τούνελ, το οποίο έπρεπε να παραμείνει εντελώς οριζόντιο σε όλο του το μήκος, διανοίχτηκε με εκρηκτικά σε ένα τμήμα του και με τον μεγαλύτερο «μετροπόντικα» του κόσμου σε άλλα σημεία.

Δεδομένου ότι τα πετρώματα είναι σαθρά σε ορισμένα τμήματα της διαδρομής, δακτύλιοι από ατσάλι τοποθετήθηκαν στα τοιχώματα για να αποτρέψουν την κατάρρευσή τους, μια τεχνική που εφαρμόζεται συνήθως σε ορυχεία και αξιοποιείται για πρώτη φορά σε σιδηροδρομική σήραγγα.

Παρά το μήκος του, πάντως, το νέο τούνελ του Γκόταρντ δεν είναι το μακρύτερο του κόσμου. Ο τίτλος ανήκει στο Υδραγωγείο του Ντέλαγουερ, ένα υπόγειο κανάλι με μήκος 137 χιλιόμετρα.

Αν και θα διευκολύνει σημαντικά τις μεταφορές, η λειτουργία της νέας σήραγγας σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες θα στερούνται την υπέροχη θέα που προσφέρουν σήμερα οι δρόμοι μέσα από τις Άλπεις.

Στην Ελλάδα

Συνάντηση με 9ιαμελή αντιπροσωπεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων είχε σήμερα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της επίσκεψης του Προέδρου της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν στη χώρα μας και των προοπτικών συνεργασίας που ανοίγονται στους τομείς των μεταφορών.

Η συνάντηση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα και στα στελέχη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων παρουσιάστηκαν τα στοιχεία και η πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ξεκινούν τα δρομολόγια

Επαναλαμβάνονται από την Τρίτη -μετά από 2,5 μήνες αποκλεισμού- τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα σύνορα της Ελλάδας με την ΠΓΔΜ.

Το πρώτο εμπορικό τρένο με φορτίο και προορισμό την Κεντρική Ευρώπη θα αναχωρήσει το πρωί και θα ακολουθήσει δεύτερο εντός της ημέρας.

Την περασμένη Πέμπτη, 26 Μαϊου, μετά από 70 ημέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, πέρασε τα σύνορα το πρώτο εμπορικό τρένο της εταιρείας χωρίς εμπορεύματα.

Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στόχος είναι στο τέλος της εβδομάδας να δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει η κατάληψη της γραμμής από πρόσφυγες και μετανάστες. 







Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg